La ciutat dels cafès
La ciutat dels cafès (1750-1880) és un viatge apassionant a una època en què la vida pública -i també la submergida- transcorria als cafès i als primers restaurants. N’hi havia d’obrers, de burgesos i d’artistes. S’hi tancaven negocis, s’hi cometien crims, s’hi feia política, periodisme, música i, en segons quin, la revolució… I és que als cafès de Barcelona s’hi concentraven, en definitiva, les manifestacions més diverses de la condició humana.
¿On es va instal·lar el primer billar? ¿Qui va inventar «el plat del dia»? Paco Villar s’ha passat molt de temps furgant arxius i escorcollant tota mena de papers i publicacions (permisos d’obertura de centenars de locals, més d’un segle de notícies de premsa, etc.) per poder-nos oferir finalment un document monumental i
de gran rigor històric, amb moltes fotografies inèdites, que a més té la virtut de submergir el lector dins la vida quotidiana de la Barcelona de l’època.
Paco Villar és autor d’una altra obra de gran abast: Historia y leyenda del Barrio Chino, Edicions La Campana (1996).
- Edicions La Campana, 2008
- Número 301
- PVP 30,00
- 520 pàgs.
- ISBN 978-84-96735-27-9
- 1 edició
- Traducció de Marta Marfany
-
Cata…què?
Nascuts per córrer
Les 26 cançons infantils
La ciudad de los cafés
-
1.000 Testimonis sobre Barcelona
Catalunya sexual
Imatges
El meu cos, la primera meravella...
-
Hem perdut l’oremus
Els EZ de Catalunya
Dalí. Pensaments i anècdotes
Nova York a la catalana
-
Biografia de la Diagonal
Historia y leyenda del Barrio Chino
Biografia de la plaça Catalunya
El llibre negre de Catalunya
-
Tots som Wonder
Cata…què?
A ritme del temps
Nascuts per córrer
-
Les 26 cançons infantils
La ciudad de los cafés
1.000 Testimonis sobre Barcelona
Catalunya sexual
-
Imatges
El meu cos, la primera meravella...
Hem perdut l’oremus
Els EZ de Catalunya
-
Dalí. Pensaments i anècdotes
Nova York a la catalana
Molta Comèdia
Biografia de la Diagonal
Comentaris


Escriu el teu comentari
Vols unir-te a la conversa?Agraïm la teva participació.